Vandaag rennen, morgen vliegen! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu Vandaag rennen, morgen vliegen! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu

Vandaag rennen, morgen vliegen!

Door: 6x6x6middenamerika

Blijf op de hoogte en volg Team MiddenAmerika.nl

15 April 2011 | Nederland, Zwolle

Onvoorstelbaar, dat rennen en vliegen! Bananenpak in, bananenpak uit. Beetje filmen, spullen pakken en tussendoor alles een beetje op de rit houden. Mijn telefoon zit tegenwoordig non stop aan mijn oor geplakt met Emma op speed dial, en Emma vliegt op haar beurt door stad en land om alles rond te krijgen. Hier in het oosten van land ademen, slapen en eten we 6x6x6!

Het is nu half elf, en over 24 uur hangen we ergens boven de Noordzee op weg naar ons Grande Adventura del Nicaragua! Dan zitten we beiden gebogen over een lonely planet, talengids of ondergewaardeerd vliegtuigontbijt en zijn we nog steeds tegen elkaar aan het gillen hoe tof we dit allemaal vinden. Of over de volgende opdracht, waar we ontzettend veel zin in hebben. Stiekem hopen we op de laatste: het voertuig. Niet vanwege het eten van kakkerlakken, die zouden we uiteraard zonder pardon in een holle kies leggen, maar omdat het zoveel beter beeldmateriaal is als we paard en wagen moeten besturen. Of misschien moeten we wel gewoon met de benenwagen! Ook dat zal geen saai filmpje worden, die garantie geven we jullie bij deze!

Dit zijn dan toch echt de laatste woorden voor vertrek. Wij gaan backpacks vullen met universele stekkers, snoepgoed voor de kids, honderd liter milk & fruit mango voor Suzanne, een kilo geitenkaas met honing voor Emma, skeelers en een panfluit!

Lieve, trouwe volgers...

Hasta la victoria siempre por UNO! Tot in Nicaragua!

• 15 April 2011 - 11:18

Lisanne:

Buen viaje chicas! Cuidales!
    Maar vooral: GENIET! Niet te lang in Managua blijven hangen hoor....vreselijke stad!
    X uit het noordelijkste puntje van Argentinië!

• 15 April 2011 - 13:47

Denise:

Sterkte, met je zure Milk&Fruit. Want die wordt waarschijnlijk zuur op het moment dat je het vliegtuig uitstapt. ;)

En vooral: geniet met z'n tweeen.

En vooral: geen ruzie maken ;)

xxx en super tof dat het gelukt is!

Team MiddenAmerika.nl

Voor de online inzamelingsactie 6x6x6 op Reis reizen in april 6 teams naar 6 verschillende continenten om 6 opdrachten uit te voeren voor het goede doel. Emma en Suzanne zijn Team MiddenAmerika.nl en gaan op reis voor EEN. Volg de actie en jouw favoriete team via Facebook, Twitter of e-mail en de sponsoren maken namens jou € 0,30 over aan STOP AIDS NOW!, Fairfood, EEN, Solidaridad, oneMen en Hivos. EEN - PLAN NL Emma en Suzanne bezoeken in Nicaragua een project van één van de partners van EEN: Plan Nederland. Voor dit project gaan ze samen met kinderen in Juigalpa binnen twee dagen een radio- en een televisieprogramma maken! Ze bepalen met de kids de inhoud van het programma, en schieten de filmpjes en fragmenten. Doel van het project is om kinderen een stem te geven om zich uit te spreken over hun situatie. In deze uitzending komt het onderwerp huiselijk geweld aan bod. Op de tweede dag is de uitzending live op Channel 24 ONCEVISION te zien. Maar liefst 85% van de inwoners van Juigalpa ontvangt deze zender op de kabel! www.middenamerika.nl/6x6x6opreis/

Actief sinds 01 Maart 2011