Waar zijn de locals? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu Waar zijn de locals? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu

Waar zijn de locals?

Door: 6x6x6middenamerika

Blijf op de hoogte en volg Team MiddenAmerika.nl

28 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Dus. Opdracht vier is bekend: Pardy hardy met de locals en vier koninginnedag met ze. Heel leuk idee. Hartstikke tof. Echter, kampt team Midden-Amerika met 1 pijnlijk probleem. Waar zijn de partyende locals?

Momenteel verblijven wij in San Juan del Sur, een schattig plaatsje aan het zuidelijkste puntje van Lake Nicaragua, dat ook wel omschreven mag worden als het Salou van dit midden amerikaanse land. Het hele land rukt uit naar San Juan wat voor de hosteleigenaren reden genoeg is om de prijzen omhoog te gooien: van $15 naar $100 dollar is geen uitzondering in dit Salou. Salou, Renesse, 'van god los op Kos', het maakt niet uit. Want tijdens de Semana Santa kwam het allemaal voorbij.

En dus hebben de locals nu hun schuilplaats opgezocht. Sommigen hier in de buurt, sommigen in het hiernamaals. Tijdens deze week die voor de Nica's in het teken staat van 'shooters till the break of dawn' gaat het dak er vanaf. Strandtenten schieten als wortels uit de grond en vele vinden zichzelf of elkaar niet meer terug. Afgelopen week was het dodenaantal dan ook schokkend. Via Marianne, ons vriendinnetje dat hier studeert, kregen we al te horen dat haar huisgenootje eerder die week over een lijk op het strand was gestruikeld. Hoe bizar. Extra is bizar is als je een dag later een Australier ontmoet die vertelt dat hij drie lijken heeft gezien.

Het voorlopige aantal slachtoffers dat deze heilge week heeft geeist: twintig. Twaalf vermoord, acht verdronken. Vooralsnog. De Aussie vertelde dat van de drie meiden die hij probeerde tegen te houden te gaan surfen, er maar twee terug zijn gekomen. En zo gaat het hier al de hele week.

De lieftallige barman Joshua vertelde ons hoezeer bij baalde van de Semana Santa. Niet perse vanwege al het geweld, maar vanwege de klotefooien en vooral vanwege het feit dat er twee weken daarna niets te doen is. Nada.

En daar kampen wij nu dus ook mee. De anders zo drukke barren zijn leeg, op een paar dappere Amerikanen na. We gaan onze stinkende best doen, nadat Emma een lekker ontbijtje heeft klaargezet.

Vrienden, Viva la Bea!

Liefs, Emma en Suzanne

Volg Emma en Suzanne en de sponsoren van 6x6x6 op Reis doneren namens jou 30 cent aan 6 goede doelen:

www.facebook.com/MiddenAmerikaNL
www.twitter.com/MiddenAmerikaNL
www.middenamerika.nl/6x6x6opreis/

Team MiddenAmerika.nl

Voor de online inzamelingsactie 6x6x6 op Reis reizen in april 6 teams naar 6 verschillende continenten om 6 opdrachten uit te voeren voor het goede doel. Emma en Suzanne zijn Team MiddenAmerika.nl en gaan op reis voor EEN. Volg de actie en jouw favoriete team via Facebook, Twitter of e-mail en de sponsoren maken namens jou € 0,30 over aan STOP AIDS NOW!, Fairfood, EEN, Solidaridad, oneMen en Hivos. EEN - PLAN NL Emma en Suzanne bezoeken in Nicaragua een project van één van de partners van EEN: Plan Nederland. Voor dit project gaan ze samen met kinderen in Juigalpa binnen twee dagen een radio- en een televisieprogramma maken! Ze bepalen met de kids de inhoud van het programma, en schieten de filmpjes en fragmenten. Doel van het project is om kinderen een stem te geven om zich uit te spreken over hun situatie. In deze uitzending komt het onderwerp huiselijk geweld aan bod. Op de tweede dag is de uitzending live op Channel 24 ONCEVISION te zien. Maar liefst 85% van de inwoners van Juigalpa ontvangt deze zender op de kabel! www.middenamerika.nl/6x6x6opreis/

Actief sinds 01 Maart 2011