Granananada - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu Granananada - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu

Granananada

Door: 6x6x6middenamerika

Blijf op de hoogte en volg Team MiddenAmerika.nl

17 April 2011 | Nederland, Zwolle

Buenas dias amigos!

24 uur. Zolang waren we wakker gisteren. Wat niet alleen in een hilarisch spraakgebrek in slaapdronken gesprekken resulteert, maar wat er ook voor zorgt dat alles heul ver weg lijkt! Bij aankomst op het vliegveld van Managua hadden we, hoe verrassend, geen flauw idee waar we naartoe gingen! Iets te doen met een kleine miscommunicatie en desoriëntatie. Maar zoals altijd hebben we dan prima opgelost door een van de lieftallige taxichauffeurs een hostel toe te schreeuwen waarna hij op zijn beurt onze backpacks in zijn kofferbak mikte en vol gas naar onze eerste acco crosstte: Managua Backpackers inn.

Twee bier, een hangmat en een overwinnigssigaret later lagen we in bed. Knock out, comateus en slaapdronken. Na een stevig ontbijt zijn we naar Granada vertrokken, waar we een uurtje geleden zijn aangekomen. En wat is het hier prachtig! De huizen, de paardenkoetsen en het central parc, alles is mooi! Momenteel zitten we in DE backpackers van Granada, namelijke the bearded monkey, waar zo'n twee dozijn backpackers verblijft en wifi gewoon snel werkt. We kunnen niet anders concluderen dat dat we het prima voor elkaar hebben.

Zometeen gaan we het dorp in, brainstormen over de 'regel een voertuig' opdracht! Uiteraard houden we jullie op de hoogte, maar nu gaan we even lekker genieten van dit prachtige continent!

Dikke doei,
Emma en Suzanne.

• 18 April 2011 - 07:05

Jurr:

Ik wacht met smart op de foto's! ;)

• 18 April 2011 - 08:00

Magali:

Hey chicas, klinkt goed! Ik geloof dat jullie de "huidige locatie" hier op Waarbenjij.nu al in een prettiger oord kunnen veranderen ;-)
    Enjoy!

• 18 April 2011 - 08:06

Hilde Dijk:

mai,

Klinkt allmeaal weer super! Geniet ervan, heel veel plezier en succes!

liefs Hilde

• 18 April 2011 - 14:19

Jozien:

Kusje vanuit het ook heeeeel erg zonnige, leuke, toffe en gezellige Laren!
    Oké, ik ben jaloers..

• 18 April 2011 - 14:51

Tanja:

Thuisgekomen en als eerste kijken naar een nieuw bericht!!
    En dan met veel plezier de verhalen lezen.
    Dikke kus

• 18 April 2011 - 19:13

Papsie Jos:

Geniet ervan! Dat doen wij van jullie verhalen.
    X

• 18 April 2011 - 21:18

Jop:

Heerlijke verhalen, wat een avontuur! Ik ben benieuwd hoe jullie de opdrachten op een creatieve wijze gaan uitvoeren. Iets met een bananenpak? ;)

Dikke Kus!

• 19 April 2011 - 08:49

Freddy:

Suus het nummer wat je vroeg is 952183726.

Groetjes
    paps

• 19 April 2011 - 11:11

Oma Slijkoord:

Emma geweldig verslag ondanks slaapgebrek. Ik geniet ervan Veel succes.

Team MiddenAmerika.nl

Voor de online inzamelingsactie 6x6x6 op Reis reizen in april 6 teams naar 6 verschillende continenten om 6 opdrachten uit te voeren voor het goede doel. Emma en Suzanne zijn Team MiddenAmerika.nl en gaan op reis voor EEN. Volg de actie en jouw favoriete team via Facebook, Twitter of e-mail en de sponsoren maken namens jou € 0,30 over aan STOP AIDS NOW!, Fairfood, EEN, Solidaridad, oneMen en Hivos. EEN - PLAN NL Emma en Suzanne bezoeken in Nicaragua een project van één van de partners van EEN: Plan Nederland. Voor dit project gaan ze samen met kinderen in Juigalpa binnen twee dagen een radio- en een televisieprogramma maken! Ze bepalen met de kids de inhoud van het programma, en schieten de filmpjes en fragmenten. Doel van het project is om kinderen een stem te geven om zich uit te spreken over hun situatie. In deze uitzending komt het onderwerp huiselijk geweld aan bod. Op de tweede dag is de uitzending live op Channel 24 ONCEVISION te zien. Maar liefst 85% van de inwoners van Juigalpa ontvangt deze zender op de kabel! www.middenamerika.nl/6x6x6opreis/

Actief sinds 01 Maart 2011