Sleeping on the edge - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu Sleeping on the edge - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Team MiddenAmerika.nl Emma en Suzanne - WaarBenJij.nu

Sleeping on the edge

Door: 6x6x6middenamerika

Blijf op de hoogte en volg Team MiddenAmerika.nl

27 April 2011 | Nederland, Amsterdam

"Het is weg! Het is gewoon allemaal weg!" Paniek is van haar gezicht af te lezen en terwijl ze zo snel mogelijk naar boven probeert te klimmen, proberen wij te begrijpen wat ze bedoelt.

Vrijdagochtend. Samen met twee Zwolse vrienden die we onderweg hebben opgepikt reisden we naar Mombacho, een van de vulkanen in Nicaragua. Tegen deze vulkaan aan ligt een hostel wat uit verschillende boomhutten bestaat en waar je de nacht in een hangmat kan doorbrengen. Het is een hele klim, maar als je eenmaal op een van de plateaus staat, is het uitzicht echt te gek. Een heerlijke plek om even bij te komen en om 's avonds een van de verkleedfeestjes van het personeel mee te pikken. De rum vloeit al rijkelijk, toen een van de andere backpackers in paniek naar boven was geklommen. Al haar spullen zijn weg.

In de dorm zijn meerdere kluizen, waar je zeker gebruik van moest maken. Want diefstal kwam er veel voor… Gelukkig hebben wij dit gedaan, want het was al de vierde keer in tien dagen dat er iets dergelijks was plaatsgevonden. Je wordt weer even op wat feiten gedrukt: wij zijn rijk en zij arm. Tenminste in hun ogen.
Gelukkig stond de rum nog steeds koud, dus de backpacker in kwestie was haar verdriet gauw weer een beetje vergeten. Wat begon als een avond vol paniek, woede en teleurstelling eindigde in een geweldig feestje. Midden in de jungle, waar we de apen hoorden brullen kropen we uiteindelijk in ons hangmatje en sliepen langzaam in.

Beste remedie voor een kater en een ochtendhumeur: ga naar de jungle, beklim een berg, hang een hangmat op: welterusten! En als je dan wakker wordt… Sprakeloos.

Liefs, Emma en Suzanne

Volg Emma en Suzanne en de sponsoren van 6x6x6 op Reis doneren namens jou 30 cent aan 6 goede doelen:

www.facebook.com/MiddenAmerikaNL
www.twitter.com/MiddenAmerikaNL
www.middenamerika.nl/6x6x6opreis/

• 27 April 2011 - 20:07

Lisanne:

:) Leuk meiden! Ook officieel verliefd op Nicaragua? :)

Team MiddenAmerika.nl

Voor de online inzamelingsactie 6x6x6 op Reis reizen in april 6 teams naar 6 verschillende continenten om 6 opdrachten uit te voeren voor het goede doel. Emma en Suzanne zijn Team MiddenAmerika.nl en gaan op reis voor EEN. Volg de actie en jouw favoriete team via Facebook, Twitter of e-mail en de sponsoren maken namens jou € 0,30 over aan STOP AIDS NOW!, Fairfood, EEN, Solidaridad, oneMen en Hivos. EEN - PLAN NL Emma en Suzanne bezoeken in Nicaragua een project van één van de partners van EEN: Plan Nederland. Voor dit project gaan ze samen met kinderen in Juigalpa binnen twee dagen een radio- en een televisieprogramma maken! Ze bepalen met de kids de inhoud van het programma, en schieten de filmpjes en fragmenten. Doel van het project is om kinderen een stem te geven om zich uit te spreken over hun situatie. In deze uitzending komt het onderwerp huiselijk geweld aan bod. Op de tweede dag is de uitzending live op Channel 24 ONCEVISION te zien. Maar liefst 85% van de inwoners van Juigalpa ontvangt deze zender op de kabel! www.middenamerika.nl/6x6x6opreis/

Actief sinds 01 Maart 2011